SFATURI UTILE

GESTIONAREA PROBLEMELOR DE COMPORTAMENT ALE COPIILOR

Iata cateva idei pentru gestionarea celor mai comune probleme comportamentale.

  • Distragerea atentiei– Aceasta metoda este eficienta pentru copii de la 0 – 3 ani pentru ca este usor de distras atentia lor. Comutarea atentiei de la o activitate pe care o dezaproba prin inlocuirea ei cu alt joc sau cu alta activitate este un mod simplu de a evita un conflict cu copilul care este prea mic pentru a invata cu ajutorul altor persoane.
  • Perioada de calmare– O pauza de linistire poate fi utilizata pentru despartirea unor copii care se cauta sau un copil calm de unul agitat. Trebuie sa le explici calm copilului sau copiilor ca trebiue sa stea in liniste timp de 3 minute. (Poti prelungi pauza cu un minut pentru  fiecare an din  varsta copiilor – 4 minute pentru un copil de 4 ani si asa mai departe). Aceasta pauza le da timp copiilor sa se linisteasca, sa se gandeasca la comportamentul lor si sa inteleaga ca nu vei permite continuarea acestui comportament.
  • Ignorarea comportamentului nedorit– Aceasta este o metoda eficienta pentru a gestiona certurile intre frati si comportamente nedorite care au ca scop obtinerea atentiei. Copiii au nevoie de atentie se este important sa o primeasca in alte situatii, in special cand se comporta in modul dorit. Copiii care primesc suficienta atentie pentru actiunile pozitive se vor obisnui sa o ceara prin comportamente nedorite cum ar fi tipatul, agresiunea, etc.
  • Reactionarea comportamentului– Poti indeparta copilul de un comportament nedorit sugerand un comportament alternativ (exemplu : copilul bate mingea in casa. Faci niste jaloane de hartie si ii ceri sa se joace cu mingea printre ele insistand ca acesta trebuie sa se rostogoleasca si nu sa sara.)
  • Consecintele– Permitand copilului sa experimenteze  urmarile comportamentului sau puteti fi mai eficient decat cu orice alta metoda. Un copil care resimte consecintele neplacute ale comportamentului sau va evita sa se comporte astfel in viitor .

               Consecintele pot fi :

  • naturale – un copil care doreste sa domine ar putea petrece o zi singur dupa ce tovarasii sai de joaca decid sa plece din cauza comportamentului sau.
  • logice – unui copil care merge cu bicicleta pe strada i se poate  interzice sa o folosasca timp de o saptamana. Invatarea prin intermediul consecintelor logice este utila atunci cand consecintele naturale sunt potential periculoase pentru copil. (cum ar fi in cazul  de fata pericolul de a fi lovit de o masina cand merge cu bicicleta pe strada) Uneori  a lasa copilul sa experimenteze consecintele actiunilor sale poate fi o decizie dificila pentru cel care il ingrijeste. In aceste momente este important sa va orientati pe faptul ca copilul se afla intr-un continuu proces de invatare si experimentarea consecintelor, chiar daca este frustanta pentru copil este eficienta intr-un mediu sigur decat orice alta metoda.
  • Rezolvarea problemelor– Toti discuta cu copilul despre motivele pentru care ele se comporta intr-un mod nedorit; despre motivul care acesta este inaceptabil si despre ce ati putea face impreuna pentru a-l schimba (ex : Cand copilul este furios si tranteste usa ceea ce face tablourile sa cada. Data viitoare cand se va simti asa va trebiu sa iti spuna cum se simte.)

parteneri

Agentie babysitting
www.bonamia.ro

Agentia Bona Mia - profesionalism
- personal atent selecatat.
Cursuri administrator
www.administrator-bucuresti.ro

Cursuri de calificare pentru
administrator de condominiu
Ingrijire batrani la domiciliu
www.seniorcare.ro/

Personal cu experienta in
ingrijirea persoanelor varstnice.
Menajera Bucuresti
www.bonamia.ro/
Apeleaza la o agentie specializata
Recrutare profesionista.
Administrare imobile
www.bonclean.ro/

Administrare spatii rezidentiale
Specialisti in intretinere si administrare.

Servicii de admininistrare si curatenie Ingrijire batrani la domiciliu Pensiuni, hoteluri, apartamente Cursuri administrator blocInstalator, electrician, zugravAdministrare bloc - imobile Agentie babysitting